28.03.2016Autor:

18-24 kwietnia- pierwszy Fashin Revolution Week w Polsce!

FRD_poster_portrait_blueJuż za niecały miesiąc organizatorzy kampanii Fashion Revolution w Polsce po raz kolejny będą zachęcać przedstawicieli polskiej branży odzieżowej i miłośników mody do promowania większej przejrzystości w produkcji naszych ubrań. Tym razem jednak czas modowej rewolucji zostanie wydłużony do całego tygodnia, który zakończy się 24 kwietnia w trzecią rocznicę katastrofy budynku Rana Plaza w Bangladeszu.

Jak się okazuje Fashion Week to nie tylko pokazy najnowszych trendów, rozmowy z projektantami czy nawiązywanie obiecujących relacji biznesowych. To także organizowany po raz pierwszy na świecie Tydzień Rewolucji Modowej, który zaprasza do zwrócenia uwagi na warunki pracy osób tworzących nasze ubrania oraz cały proces produkcji odzieży i jego wpływ na środowisko naturalne.

Obecnie globalny przemysł odzieżowy potrzebuje radykalnych zmian. Celem międzynarodowej kampanii Fashion Revolution jest więc rozpoczęcie rewolucji w sposobie pozyskiwania, tworzenia i konsumpcji mody. Organizatorzy tego wydarzenia wierzą, że przejrzystość łańcucha dostaw to pierwszy krok do stworzenia przemysłu, w którym szanuje się prawa pracowników i dba o zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska w procesie produkcji nowych kolekcji. A to wszystko może zacząć się od jednego prostego pytania: kto uszył moje ubranie?

Organizatorzy kampanii zachęcają konsumentów, by w czasie od 18 do 24 kwietnia, czyli w trakcie międzynarodowego Fashion Revolution Week zapytać firmy odzieżowej o to, kto uszył ich ubrania oraz przesłać do nich swoje zdjęcie w odzieży założonej na lewą stronę, z widoczną metką, na znak poszukiwania informacji o kraju produkcji. Dodatkowo, ponieważ Tydzień Rewolucji Modowej to także czas firm, które podejmują wysiłek w celu zwiększenia odpowiedzialnej produkcji w swoim łańcuchu dostaw, to idealny moment na poparcie przez nich kampanii oraz pokazanie swoim klientom sukcesów w zakresie zwiększenia swojej przejrzystości.

W celu zainspirowania konsumentów oraz przedstawicieli branży odzieżowej do modowej rewolucji organizatorzy przygotowali w tym roku serię materiałów przedstawiających ciekawe sposoby, jak można włączyć się do kampanii. Wśród dokumentów znajdują się poradniki dla studentów, miłośników mody oraz firm, czy podwykonawców (część materiałów jest dostępna w j.polskim, reszta w j.angielskim; materiały można znaleźć na stronie fashionrevolution.org oraz na fanpage’u Fashion Revolution Poland).

Partnerami obecnej edycji Fashion Revolution są: Pakamera, Slow Fashion, TransparentShopping, Plan Planeta, Idea Fix oraz Silesia Baazar.

#whomademyclothes, #imadeyourclothes, #FashRev

Źródło: mat.organizatora

FRD_poster_landscape_red_closeup

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.