27.02.2014Autor:

Adrian kocha wszystkie kobiety – rzecz o odpowiedzialnej komunikacji

Wizerunek doskonale szczupłej, pięknej i młodej kobiety, spopularyzowany dzięki mediom i kampaniom reklamowym co jakiś czas staje się obiektem krytyki psychologów oraz socjologów. Wiele mówi się na temat wpajania dziewczynkom nieosiągalnych wzorców ideału kobiecości, które potem mogą być przyczyną niskiej samooceny oraz licznych kompleksów.

Na polskim rynku od kilkudziesięciu lat funkcjonuje marka Adrian, która promuje się w zupełnie inny sposób. W 2012 roku hasło „Adrian kocha wszystkie kobiety” zostało zilustrowane billboardami reklamowymi, na których wystąpiła modelka o krągłych kształtach, niepełnosprawna wokalistka Monika Kuszyńska, a ostatnio również dojrzałe aktorki spektaklu „Klimakterium”.

Fot.mat.prasowe

Fot.mat.prasowe

Przemyślana strategia marketingowa? Być może. Jednak nie zmienia to faktu, że promując różnorodność, marka na nowo rozpoczęła dyskusję na temat kobiecego piękna. Pokazując w reklamie modelki, wymykające się obowiązującym kanom, Adrian złamał pewne tabu społeczne. Promując swoje produkty firma, być może całkiem nieświadomie, zaprezentowała bardzo odpowiedzialny wizerunek marki, która nie dyskryminuje swoich klientek ze względu na noszony rozmiar czy wiek. Adrian otworzył na nowo furtkę do rozważań nad tolerancją i różnorodnymi obliczami kobiecości.

Autor: Katarzyna Szydłowska-Biskup

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.