Wyniki sond

Fashion Revolution Day organizowany jest 24 kwietnia po raz:

  • drugi (78%, 7 głosów)
  • pierwszy (11%, 1 głosów)
  • czwarty (11%, 1 głosów)
  • trzeci (0%, 0 głosów)

Głosów: 9


Czy dzięki portalowi altmoda.pl zwiększyło się moje zainteresowanie i wiedza odnośnie odpowiedzialnej mody?

  • tak (96%, 24 głosów)
  • nie wiem (4%, 1 głosów)
  • nie (0%, 0 głosów)

Głosów: 25


Jak kupujesz ubrania?

  • ważna jest dla mnie jakość, nie ilość (70%, 7 głosów)
  • kupuję jedynie potrzebne rzeczy (60%, 6 głosów)
  • szukam producentów lokalnych (50%, 5 głosów)
  • szukam ubrań z certyfikatami (20%, 2 głosów)
  • spontanicznie i często (10%, 1 głosów)
  • nie zwracam uwagi na jakość, czy miejsce produkcji (0%, 0 głosów)

Głosów: 10


Czy projektanci i firmy odzieżowe powinni tworzyć modę w sposób bardziej odpowiedzialny?

  • tak (100%, 8 głosów)
  • nie (0%, 0 głosów)
  • nie wiem (0%, 0 głosów)

Głosów: 8


Czy zanieczyszczenie środowiska może wpłynąć na przyszłe trendy w modzie?

  • Tak (100%, 9 głosów)
  • Nie (0%, 0 głosów)

Głosów: 9


Czy Polacy potrafią docenić przyjazną klientom politykę reklamacji produktów z branży odzieżowej?

  • tak (78%, 7 głosów)
  • nie (22%, 2 głosów)

Głosów: 9


Czy w ostatnim czasie zwiększyło się moje zainteresowanie i wiedza odnośnie odpowiedzialnej mody?

  • tak (90%, 19 głosów)
  • nie (5%, 1 głosów)
  • nie wiem (5%, 1 głosów)

Głosów: 21


Czy ważne są dla mnie działania prospołeczne i prośrodowiskowe podejmowane przez sieciówki?

  • tak (83%, 10 głosów)
  • nie (17%, 2 głosów)

Głosów: 12


Slow Fashion to dla mnie:

  • mniejsza ilość, ale lepsza jakość ubrań (83%, 10 głosów)
  • kupuję tylko tyle ile potrzebuję (50%, 6 głosów)
  • ubrania z second-handów (33%, 4 głosów)
  • wymiana odzieży (25%, 3 głosów)
  • przerabianie ubrań (17%, 2 głosów)

Głosów: 12


Czy wiesz co się wydarzyło w branży modowej rok temu 24 kwietnia?

  • b) Tak, zawalił się jeden z budynków w Bangladeszu, gdzie produkowano ubrania dla znanych koncernów odzieżowych. (100%, 19 głosów)
  • c) Nie, ta data nie kojarzy mi się z niczym ważnym. (0%, 0 głosów)
  • a) Tak, Paris Hilton wzięła udział w pokazie mody promującym jej pierwszy sklep w Kolumbii. (0%, 0 głosów)

Głosów: 19


Odpowiedzialność firm z branży odzieżowej kojarzy mi się z:

  • ochroną środowiska (87%, 13 głosów)
  • poszanowaniem praw pracowników (67%, 10 głosów)
  • możliwością recyclingu starych ubrań (60%, 9 głosów)
  • ograniczoną ilością opakowań (33%, 5 głosów)
  • dobrą jakością ubrań (27%, 4 głosów)
  • lokalną produkcją i konsumcpją (20%, 3 głosów)
  • z niczym mi się nie kojarzy (13%, 2 głosów)

Głosów: 15


Jak często bierzesz udział w wydarzeniach modowych?

  • przynajmniej raz na rok (32%, 6 głosów)
  • wcale (32%, 6 głosów)
  • raz na parę lat (21%, 4 głosów)
  • przynajmniej raz na miesiąc (11%, 2 głosów)
  • przynajmniej raz na pół roku (4%, 1 głosów)

Głosów: 19


Czy biorę udział w akcjach recyclingowych organizowanych przez sieciówki, np. Intimissimi?

  • Nie, nie interesują mnie takie akcje. (57%, 8 głosów)
  • Tak, chętnie oddaję stare ubrania w zamian za kupon na zakup nowych. (43%, 6 głosów)

Głosów: 14


Czy kupujesz ubrania z bawełny ekologicznej?

  • Tak (78%, 21 głosów)
  • Nie (22%, 6 głosów)

Głosów: 27


Czy lubisz przerabiać ubrania?

  • Tak (88%, 7 głosów)
  • Nie (12%, 1 głosów)

Głosów: 8


Jak się ubierasz?

  • kolorowo (55%, 6 głosów)
  • szybko (27%, 3 głosów)
  • wygodnie (9%, 1 głosów)
  • praktyczne (9%, 1 głosów)

Głosów: 11


Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.