Artykuły eksperckie

Stuart Miles
04.09.2014Autor:

Nowoczesne technologie a przyszłość branży odzieżowej

Autor: Marzanna Lesiakowska – Jabłońska, dr inż. prorektor i wykładowca Viamoda Szkoły Wyższej w Warszawie. Świat mody, skupiony na byciu sławnym i rozpoznawalnym, oparty na zmienności i tymczasowych trendach, nastawiony na promowanie konsumpcjonizmu, nie dostrzega poważnych zmian w wielu aspektach naszego życia.

Zobacz
suphakit73
02.07.2014Autor:

Wpływ aspektów środowiskowych na nowe trendy w branży odzieżowej

Ewa Persidok, Head of Environment Section, United Nations Global Compact Zmiany klimatyczne oraz malejące zasoby naturalne to tematy, które dotykają praktycznie wszystkich aspektów naszego życia. Dotyczy to również branży odzieżowej. Zapobieganie zmianom klimatycznym, a co za tym idzie dbanie o ochronę środowiska powinno charakteryzować każdy etap życia produktu w tym odzieży

Zobacz
kolekcja marki INNA
04.06.2014Autor:

Slow Fashion – nowa opowieść na trudne czasy

Robert Kostka-Zawadzki, autor wielu tekstów m.in. z dziedziny identyfikacji trendów, badań rynkowych, marketingu; prowadzi zajęcia z zakresu metodologii identyfikacji trendów w szkole mody i designu Viamoda. „Odpowiedzialna moda” to nie tyle opozycja do Fast Fashion uprawianego przez duże korporacje i sieci odzieżowe. To nie tyle zdecydowana reakcja na wciąż napływające doniesienia o przerażających warunkach pracy, […]

Zobacz
Targi Dizajnu (30.03)
13.05.2014Autor:

Sprawiedliwy i odpowiedzialny przemysł odzieżowy

Autor: Dr Agata Rudnicka- Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Szafa pełna markowych ubrań to dla niektórych symbol sukcesu i świadectwo wysokiego statutu społecznego. Nabywając kolejne części garderoby często zwracamy uwagę na to, kto firmuje je swoim logiem ale tylko niewielu z nas sprawdza, jaką historię kryje w sobie kupowana przez nas odzież.

Zobacz
s3
14.04.2014Autor:

Prowadzenie firmy społeczno-odpowiedzialnej w branży odzieżowej w Polsce

Autor: M. Krawczykowska, właścicielka marki Slogan Ecostreetwear. Prowadzenie firmy, w opisywanym przypadku manufaktury społeczno-odpowiedzialnej, wiąże się z zagadnieniem Społecznej Odpowiedzialności Biznesu[1] (z ang. Corporate Social Responsibility, CSR). Nie ma prostej recepty na prowadzenie takiej firmy, można jedynie pokazywać przykłady marek odzieżowych takich jak SLOGAN eco streetwear. Slogan, który już od kilku lat wychodzi naprzeciw obowiązującym […]

Zobacz
zdjecie
20.02.2014Autor:

Egzotycznie i etycznie

Autor: Joanna Lompart-Chlaściak, właścicielka sklepu z modą ekologiczną i blogu ZielonaNitka.pl. Nasze ubrania widziały więcej świata niż my. Produkowane w egzotycznych dla nas krajach, przeszły przez setki rąk zanim zawiesiliśmy je w naszej szafie. Gdyby mogły mówić, jakie historie opowiedziałyby nam o swych twórcach?

Zobacz

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.