26.01.2014Autor:

Błyszcz jak gwiazda

Źródło: www.eFoxcity.com

Źródło: www.eFoxcity.com

Coraz więcej osób związanych z mediami przyznaje się do tego, że wypożycza ubrania. Są to zarówno kobiety jaki i mężczyźni. By za każdym razem wyglądać świetnie i zachwycać nowym strojem polskie gwiazdy musiałyby mocno „poszerzyć” swoje szafy i zarabiać przynajmniej tyle, co znani aktorzy w Hollywood. Są na to prostsze i mniej kosztowne sposoby.

Celebryci wypożyczają ubrania na jeden wieczór, galę, rozdanie nagród… Są wśród nich tacy, którzy korzystają ze specjalnych wypożyczalni, uprzejmości projektantów, usług stylistów lub oferty showroom’ów. Takie sytuacje nie należą do rzadkości i w show biznesie były praktykowane od dawna, jednak dopiero teraz mówi się o tym otwarcie. Dzięki możliwości wypożyczenia ubrania znana osoba niewielkim kosztem może zaprezentować się w nowej kreacji a projektant użyczający stroju zyskuje rozgłos i nowych klientów.

Zapotrzebowanie na tego typu usługi sprawiło, że wypożyczalnie ubrań stały się świetnym pomysłem na biznes. „Wypożyczanie ubrań przez gwiazdy nie jest niczym dziwnym. To powszechne zjawisko, od lat znane na świecie i w Polsce – tłumaczy znana stylistka Joanna Horodyńska. Dodaje, że znane osoby chcą się pokazać na „ściance”, czyli w tym miejscu na każdej imprezie, w którym pokazane są logo sponsorów. Po co to robią? To najprostszy sposób lansowania się. Wiadomo, że takie zdjęcia bardzo szybko trafią do popularnych serwisów plotkarskich, a rozentuzjazmowane internautki będą komentować, co gwiazdy na sobie miały[1].

Źródło: Beata Weinfeld; http://garderobe33.blogspot.com/

Źródło: Beata Weinfeld; http://garderobe33.blogspot.com/

Czy wiesz, że:

  • cena markowej torebki to koszt ok. 1500 PLN, a jej wypożyczenie kosztuje 70 PLN za dzień[2]
  • największym zainteresowaniem wśród wypożyczanych rzeczy cieszą się dodatki
  • kupowanie ubrań a następnie ich zwrot określa się mianem Wardrobing’u
  • z badań przeprowadzonych na zlecenie brytyjskiego serwisu VoucherCodes.co.uk wynika, że jedna na sześć kobiet przyznaje się, iż zdarza jej się zwracać zakupione wcześniej ubrania, a co dziesiąta zdradza, że zwracanie ubrań to nawyk, wręcz element zakupów[3].

Autor: S. H.

 


[1] Cytat za: Modne ciuchy na cudzy rachunek, Rzeczpospolita z dn. 08.12.2013r

[2] Opracowanie własne na podstawie uśrednionych danych (cen w sklepach internetowych oraz cen w wypożyczalniach)

[3] Cytat za: Modne ciuchy na cudzy rachunek, Rzeczpospolita z dn. 08.12.2013r

 

 

[sharethis]

Komentarze

  1. monkichote pisze:

    A znacie jakieś wypożyczalnie w Łodzi i/lub okolicach?

Komentowanie zamknięte.

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.