13.08.2014Autor:

Etyczna moda na czerwonym dywanie

Ostatnimi czasy wśród celebrytów pojawiła się nowa moda na kreowanie wizerunku. Znani i lubiani z branży filmowej, muzycznej czy świata mody opowiadają o swoim ekologicznym stylu życia i podkreślają jego rolę w działaniach na rzecz środowiska i dbaniu o własne zdrowie. Dla części z nich jest to tylko hasło, dzięki któremu ocieplają swój wizerunek a dla innych sposób na życie jak w przypadku Livi Firth.

Żona Colina Firtha bardzo poważnie podchodzi do włączania kwestii związanych z rozwojem zrównoważonym do mody. Przez niektórych określana jest czasem jako „Królowa Zielonego Dywanu”. Nie jest jednak stereotypowym eko-wojownikiem, moda ma być też zabawą.

Oprócz promowania bardziej odpowiedzialnej mody na czerwonym dywanie Livia założyła swoją własną firmę konsultingową Eco Age, dzięki której doradza innym jak wprowadzić zrównoważone działania w swojej firmie. Dodatkowo angażuje się także w wiele kampanii i wydarzeń wspierających promowanie idei odpowiedzialności w modzie jak chociażby inicjatywa Fashion Revolution Day.

LiviaFot: Livia Firth, photographer: Trevor Leighton, stylist: Alice Wilby, hair / makeup: Khandiz Joni, t-shirt: Continental Clothing, oversized label: Mrs Bowtie, www.fashionrevolution.org

Według Livi system tworzenia mody w tradycyjny sposób, w szczególności po katastrofie w Ran Plaza, stał się nie do przyjęcia. W fabrykach w Azji stosuje się system pracy niewolniczej i ta sytuacja musi ulec zmianie. Livia dodaje, że czeka nas dość długi proces, zanim uda się polepszyć warunki produkcji i konsumpcji mody, ale przynajmniej w świadomości społeczeństwa globalnego pojawił się problem i będzie ono musiało się z nim zmierzyć*.



* J.Heilpern, Out to Lunch With Livia Firth, Vanity Fair, www.vanityfair.com/style/2014/09/livia-firth-eco-fashion, 13.08.2014
[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.