10.05.2014Autor:

Garderoba znanych na wyprzedaży

Zdarza się, że celebryci szybko nudzą się swoimi ubraniami. Oddają je więc chętnie na wyjątkowe wyprzedaże, wyjątkowe, bo połączone z działalnością charytatywną. Dzięki temu każdy z nas może stać się posiadaczem T-shirta należącego wcześniej do Gwyneth Paltrow, bądź Beyoncé. Pieniądze ze sprzedaży przekazanych  ubrań trafiają do organizacji wspierających projekty społeczne, bądź ekologiczne. Jak Wam się podoba taka definicja odpowiedzialnej mody?

3

Celebryci przeważnie unikają pojawienia się na oficjalnych imprezach dwukrotnie w tej samej kreacji. Dodatkowo biorąc pod uwagę, że znane osoby otrzymują darmowe ubrania od projektantów i firm odzieżowych łatwo wyobrazić sobie, iż rozmiar ich garderoby musi być imponujący. Można tylko domniemać, jak wiele z tych ubrań szybko trafia do śmieci, powiększając tym samym ilość wytwarzanych odpadów. Na szczęście są gwiazdy, które dbają o drugie życie swojej garderoby. Znajdują im nowego właściciela i łączą to z aktywnością społeczną. Gwyneth Paltrow rok temu zorganizowała swoją pierwszą wyprzedaż garderoby, a cały zebrany w trakcie imprezy zysk przekazała wybranym  przez siebie organizacjom charytatywnym.

2

W tym roku znana aktorka po raz kolejny zdecydowała się na „wietrzenie swojej szafy”, do czego zachęcała też swoich przyjaciół i znajomych. Rezultat? Kate Hudson przekazała sukienkę marki Balenciaga, modelka Miranda Kerr oddała kilka sukienek i topów, a Beyoncé oferowała parę wykonanych na zamówienie botków marki Stuart Weitzman, będących elementem jej stroju podczas Mrs. Carter Show World Tour. Zebrane rzeczy zostały wystawione na sprzedaż na stronie Goop, a zyski z akcji zostaną przekazane organizacji non-profit DonorsChoose[1].

Zdjęcia: www.goop.com.

 



[1] J.M. Chua, Gwyneth Paltrow, Celebrity Friends Hold “Super-Classy Yard Sale”, Ecouterre, http://www.ecouterre.com/gwyneth-paltrow-celebrity-friends-hold-super-classy-yard-sale, 7.05.2014
[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.