28.08.2014Autor:

Historia etycznej angory

W listopadzie zeszłego roku w Stanach Zjednoczonych PETA opublikowała film nakręcony w jednej z chińskich fabryk zaopatrującej ponad 90 % światowego rynku angory, na którym widać w jak okrutny i niehumanitarny sposób pozyskuje się futro z królików*. Tymczasem niemiecka firma Naturfasern udowadnia, że można korzystać z uroków angory bez konieczności torturowania niewinnych zwierząt i przedstawia pierwszej jakości certyfikowane włókno tej tkaniny- Caregora™.

artemisphotoTen wyjątkowy i innowacyjny produkt wysokiej jakości gwarantuje dodatkowo najwyższy poziom odpowiedzialności dzięki odpowiedniej opiece zwierząt w procesie ich hodowli. Firma Naturfasern na swojej stronie internetowej podkreśla, iż działa w kierunku zapewnienia całkowitego szacunku zarówno wobec klientów, jak i zwierząt. Dodaje, iż humanitarny sposób pozyskiwania wełny królików angorskich gwarantuje stosowanie w trakcie hodowli odpowiednich standardów**. Caregora™ to wynik rozległej wiedzy, doświadczenia i pasji niemieckiej firmy do wytwarzania włókien naturalnych, która od zawsze zwraca uwagę na uwzględnienie w procesie produkcji innowacji i zrównoważonego rozwoju.

Jak wynika z informacji dostarczonych przez firmę Naturfasern do tej pory wiele różnych marek wybrało już Caregora ™, m.in. Medima GmbH wiodący na świecie producent bielizny z angory***. Jak widać, certyfikowana angora może okazać się dobrym rozwiązaniem dla tych wszystkich marek odzieżowych, które chcą zapewnić swoim klientom produkty z tej miękkiej tkaniny, ale przy okazji ważne są dla nich odpowiednie standardy traktowania zwierząt.

Zdjęcie: Image courtesy of artemisphoto/ FreeDigitalPhotos.net.



* K.Mularczyk, H&M rezygnuje z angory – co na to inne marki?, Organic Magazine, www.organicmagazine.pl/pod-lupa/item/1199-hm-rezygnuje-z-angory-%E2%80%93-co-na-to-inne-marki?.html, 21.08.2014.

** Wymienione na stronie firmy standardy to: dyrektywa 98/58 / WE Wspólnoty Europejskiej  w zakresie opieki i dobrostanu zwierząt, rekomendacje z zakresu dobrostanu zwierząt promowanych przez DEFRA (Brytyjski Departament ds. Środowiska, Żywności i Spraw Wsi). Dodatkowo, cała firma wraz z marką i produktami jest certyfikowana przez UL- amerykańską niezależną organizację, zajmująca się badaniem produktów i przyznawaniem im atestów związanych z bezpieczeństwem.

*** http://angora-rabbits.de/english/index.html

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.