15.05.2014Autor:

H&M rusza z inicjatywą „Clevercare”!

Jednym z ciekawszych działań prezentowanych w trakcie ostatniego Fashion Summit w Kopenhadze była inicjatywa Metka „Clevercare”. Prezentację na temat nowego systemu oznakowania odzieży przedstawiła Stella McCartney, która we współpracy z H&M i firmą Ginetex pomogła stworzyć narzędzie umożliwiające konsumentom bardziej ekologiczny sposób pielęgnacji garderoby.

clevercare-hm-copenhagen-1-537x402

„Im mniej korzystasz ze swojej pralki tym lepiej”- przekonuje Stella McCartney. „Podczas mojej pracy ze znakomitymi krawcami z Savile Row powiedziano mi, że ubrania przetrwają dłużej, jeśli będziemy je mniej prać i lepiej pielęgnować. A mniejsza ilość prania to oszczędność wody i energii.”

clevercare-hm-copenhagen-2-537x402Jak się okazuje odpowiednia pielęgnacja odzieży może mieć pozytywny wpływ na środowisko. Właściwe oznakowanie metek ma pomóc klientom we właściwym dbaniu o garderobę. H&M zdecydowało się wprowadzić oznaczenia „Clevercare” na wszystkich swoich produktach do końca 2014 roku.

W czym dokładnie podpowie nam metka „Clevercare”? Dowiemy się z niej m.in. że obniżając temperaturę podczas prania w pralce z 60 stopni na 30 stopni Celsjusza zmniejszamy zużycie energii o 50%. Ilość prasowania może być ograniczona jeśli do pozbycia się zagnieceń wykorzystamy parę wodną powstałą w łazience w trakcie brania prysznica. Białe i jasne rzeczy dobrze jest natomiast suszyć na słońcu, ale ciemne ubrania lepiej pozostawić w cieniu. Więcej porad na temat odpowiedniej pielęgnacji już wkrótce na metkach ubrań H&M.

Źródło: J.M.Chua, H&M Launches “Clevercare” Label at Copenhagen Fashion Summit, Ecouterre, www.ecouterre.com/hm-launches-clevercare-label-at-copenhagen-fashion-summit, 14.05.2014.

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.