Jak założyć własną markę modową – doświadczenia marki Fukki
Ubrania dla aktywnych trzydziestolatek – tak w skrócie można powiedzieć o marce Fukki. Choć Fukki weszła na rynek jesienią 2013 roku, już zdołała wypuścić kilka marek (Fukki na Święta, Fukki Home, Fukki Kids). O recepcie na sukces opowiada współtwórczyni marki Fukki, Sylwia Konieczna w artykule dla magazynu „Pierwszy milion”.
Jak założyć własną markę modową?
- Określ swojego klienta – młodym projektantom polecany jest segment środkowy rynku (świadomi konsumenci zarabiający powyżej średniej), ale może dla Twojej marki będzie to inna grupa;
- Określ charakter swojej marki – nie raz Twoje zdziwienie wywoływały odważne modele prezentowane na pokazach? To właśnie one komunikują charakter danej marki modowej. Tymczasem, większość modeli z kolekcji tworzą bardziej stonowane rzeczy. Jak wyglądałby Twój odważny model?;
- Określ swoje potrzeby – zastanów się nad wielkością kolekcji, liczbą modeli (pamiętaj, że im większa, tym większe koszty), rodzajem materiałów, produkcją zlecaną lub własną i wszystkimi elementami, które tworzą łańcuch dostaw od pomysłu po sprzedaż;
- Określ zespół – „w pojedynkę niewiele można zrobić. Marka modowa to nie tylko projektant” – mówi Sylwia Konieczna. Zadbaj o zespół, który nie tylko umiejętnie przygotuje twoje modele, ale też taki, z którym chce się pracować.
Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj do drukowanej wersji magazynu „Pierwszy milion”.
Źródło: Szaleństwo kontrolowane, Ewa Szulc, Pierwszy milion, nr 1(8) styczeń-luty 2014.
Image courtesy of digitalart / FreeDigitalPhotos.net.