15.02.2014Autor:

Jak założyć własną markę modową – doświadczenia marki Fukki

ID-10051975Ubrania dla aktywnych trzydziestolatek – tak w skrócie można powiedzieć o marce Fukki. Choć Fukki weszła na rynek jesienią 2013 roku, już zdołała wypuścić kilka marek (Fukki na Święta, Fukki Home, Fukki Kids). O recepcie na sukces opowiada współtwórczyni marki Fukki, Sylwia Konieczna w artykule dla magazynu „Pierwszy milion”.

Jak założyć własną markę modową?

  1. Określ swojego klienta – młodym projektantom polecany jest segment środkowy rynku (świadomi konsumenci zarabiający powyżej średniej), ale może dla Twojej marki będzie to inna grupa;
  2. Określ charakter swojej marki – nie raz Twoje zdziwienie wywoływały odważne modele prezentowane na pokazach? To właśnie one komunikują charakter danej marki modowej. Tymczasem, większość modeli z kolekcji tworzą bardziej stonowane rzeczy. Jak wyglądałby Twój odważny model?;
  3. Określ swoje potrzeby – zastanów się nad wielkością kolekcji, liczbą modeli (pamiętaj, że im większa, tym większe koszty), rodzajem materiałów, produkcją zlecaną lub własną i wszystkimi elementami, które tworzą łańcuch dostaw od pomysłu po sprzedaż;
  4. Określ zespół – „w pojedynkę niewiele można zrobić. Marka modowa to nie tylko projektant” – mówi Sylwia Konieczna. Zadbaj o zespół, który nie tylko umiejętnie przygotuje twoje modele, ale też taki, z którym chce się pracować.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj do drukowanej wersji magazynu „Pierwszy milion”.

Źródło: Szaleństwo kontrolowane, Ewa Szulc, Pierwszy milion, nr 1(8) styczeń-luty 2014.
Image courtesy of digitalart / FreeDigitalPhotos.net.

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.