22.09.2014Autor:

Jesienne przesłanie od marek modowych: kupuj mniej, wydawaj więcej!

sattvaZ jednej strony znakomite pokazy najnowszych kolekcji dziesiątek projektantów i marek zaprezentowanych ostatnio na Fashion Weeku w Nowym Jorku aż kuszą, by wymienić całą garderobę na nowe ubrania.  Z drugiej strony coraz liczniejsi eksperci potwierdzają szybki rozwój nowego trendu w branży: kupuj mniej, a lepszej jakości. Czy to oznacza, że branża odzieżowa kreuje dziś sprzeczne potrzeby, czy też jest to znak nowej przyszłości dla mody?

Jeszcze do niedawna przeważająca część konsumentów kierowała się jedynym słusznym według nich trendem: kupić jak najwięcej za jak najniższą cenę, a okres użytkowania wielu ubrań kończył się na jednym sezonie. Teraz wielu z kupujących powoli kieruje swoją uwagę na inny wymiar zakupów: jakość, nie ilość. Podążając tym trendem wiele nowych marek jak Zady, Cuyana czy Everlane zachęca dziś swoich klientów do budowania prostszej, mniejszej i bardziej trwałej garderoby. Sami zaś zamiast skupiać się na wielosezonowych kolekcjach, czy dużych promocjach obiecują w zamian wyższą jakość tkanin, lepszą konstrukcję i przejrzysty łańcuch dostaw.

Czy spotka się to z zainteresowaniem ze strony klientów? Według Nate Herman, wiceprezesa American Apparel & Footwear Association są dowody na to, iż konsumenci chętnie zapłacą więcej za dobrej jakości ubrania. Ze statystyk przedstawionych przez jego organizację wynika, iż Amerykanie co roku wydają więcej pieniędzy na ubrania, choć ilość zakupionych przez nich produktów nie uległa zmianie od 2005 roku*. Czy podobną sytuację możemy zaobserwować w Polsce? Czy klient w naszym kraju także jest już gotów zapłacić więcej za lepszej jakości ubrania?

Co o tym sądzicie? Podzielcie się z nami swoją opinią!

Zdjęcie ikony: Image courtesy of sattva/ FreeDigitalPhotos.net.



* E.Holmes, Fashion Brands' Message for Fall Shoppers: Buy Less, Spend More, The Wall Street Journal, http://online.wsj.com/articles/fashion-brands-message-for-fall-shoppers-buy-less-spend-more-1409786240

[sharethis]

Komentarze

  1. Amodna pisze:

    Uważam, że trend na kupowanie mniej za więcej, ale lepszej jakości to wybór ludzi racjonalnie myślących, dla świadomych konsumentów. Nie wiem jednak, czy mentalnie jesteśmy przygotowani na takie myślenie – wiele osób woli mieć 5 par butów, które zmienia codziennie niż 2 pary, które posłużą na lata.

  2. Marta pisze:

    A nie macie wrażenia, że ludzie są trochę zmęczeni kupowaniem ubrań, które rozpadają się po paru użyciach? Ja z chęcią kupuję lepszej jakości rzeczy kiedy wiem, że posłużą mi na dłużej, a co za tym idzie będę mogła się nimi cieszyć dłużej:).

Komentowanie zamknięte.

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.