09.01.2014Autor:

Luksusowa odpowiedzialność – Stella McCartney

Rynek dóbr luksusowych w Polsce stale rośnie. Szacuje się, że w 2016 roku osiągnie on wartość 12,9 mld złotych[1]. Moda, zaraz po drogich samochodach, jest najbardziej dochodowym segmentem tego rynku. Czy w wypadku luksusowych marek odzieżowych można mówić o odpowiedzialności społecznej?

Niestety, znaczna większość firm z branży odzieżowej nie jest zainteresowana kwestiami CSR. Wyjątkiem jest marka Stella McCartney, która w swoich działaniach dąży to tworzenia odzieży i dodatków z poszanowaniem praw człowieka oraz środowiska naturalnego. Odzież sprzedawana przez firmę w coraz większym stopniu produkowana jest z bawełny organicznej. W przyszłości produkty marki będą wytwarzane wyłącznie z ekologicznych surowców. Projektantka nie korzysta z futer oraz skór, zastępując je nowoczesnymi materiałami, które swoimi właściwościami przypominają te naturalne. Firma współpracuje także z Ethical Traiding Iniciative, organizacją działającą na rzecz ochrony pracowników, wykorzystywanych w masowej produkcji.

Filozofia marki opiera się na tworzeniu pięknych, ale również trwałych produktów. Dzięki temu klienci przez wiele lat mogą nosić ubrania, które mimo upływu czasu nadal dobrze się prezentują. Jest to zaprzeczenie popularnej dziś koncepcji „fast fashion” – mody, która z wybiegów szybko przenoszona jest na ulice, kosztem jakości oferowanej odzieży.

Autor: Katarzyna Szydłowska-Biskup


[1] http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wartosc-polskiego-rynku-dobr-luksusowych-20-proc-w-gore
[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.