29.03.2014Autor:

Majtki walczą o lepszy świat

Bielizna rzadko bywa tematem rozmów salonowych. Ale majtki Pants to Poverty powinny się nim stać. Ale po kolei…

Załóż majtki, zmieniaj światlogo
To oczywiste – każdy je nosi. Aż trudno uwierzyć, że te wszystkie panie w wielkich perukach i panowie w pantalonach majtek nie nosili! Tak, drodzy państwo, bielizna do wieku XVIII czymś zwyczajnym nie była. Nie wspominając o higienie osobistej… Takie tam pranie koszuli raz na rok. A co mamy dziś? Biodrówki, sportowe z nogawkami, bokserki – dłuższe i krótsze, obciskające i na wzór romantycznych pantaloników, oldskulowe typu tanga (czy ktoś pamięta jeszcze rudą piękność z „Is This Love?”), stringi – do wyboru, do koloru. A na deser David Beckham w majtasach albo i… bez. Też dobrze.

A dzisiaj jeszcze dociera do mnie wiadomość, że majtki, tak – majtki – walczą o lepszy świat. Nie takie zwykłe to majtki, ale Pants to Poverty! Krótki cytat ze strony: „Pants to Poverty to idea, która narodziła się jako odpowiedź na globalny problem: ubóstwa. Jej początkiem była podróż jednego człowieka, który ponad 12 lat temu przemierzył obie Ameryki, Indie, Azję Południowo-Wschodnią i Afrykę, aby na własne oczy zobaczyć realną biedę tamtejszych społeczności. Na skutek tego doświadczenia w roku 2005 powstała marka Pants to Poverty. Wtedy była ona częścią kampanii Nelsona Mandeli MAKE POVERTY HISTORY. Dziś produkty pod jej szyldem są sprzedawane w ponad 200 sklepach w 20 krajach i stanowią ważny element działań zmierzających do tego, aby ubóstwo stało się wreszcie jedynie historią”.

Źródło: www.namaqua.pl

Źródło: www.namaqua.pl

Zacznijmy od początku. Kto pracuje w fabryce? Godziwie opłacani pracownicy największej fabryki w Indiach, założonej w 1969 roku − Armstrong Knitting Mills. Firma – co ważne – wspiera też ich rodziny. Bawełna, z której później produkuje się materiał, pochodzi ze zrównoważonych upraw. Wysiewa się ją z organicznych nasion. Uprawy są prowadzone bez użycia pestycydów i bez marnowania wody.

Jak czytamy na stronie: „Celem szerszym jest w tym przypadku przywrócenie w Indiach, po latach chemicznych upraw, zrównoważonej uprawy roślin, bez użycia pestycydów oraz wyeliminowanie dotychczasowych wpływów koncernów farmaceutycznych w rolnictwie”. Zyskiem jest natomiast rozwój lokalnych społeczności i konkretne korzyści dla środowiska naturalnego. No i jeszcze jakość, czyli to, na czym zależy nam równie mocno – bo przecież ani miłe, ani ekologiczne jest wyrzucanie bielizny po paru zaledwie miesiącach użytkowania. Tutaj nam to na pewno nie grozi. Nic, tylko wchodzić na stronę i kupować majtki! Wiem, wiem, są dość drogie. Niestety.

Więcej: www.namaqua.pl

Autor: Gośka Ruszkowska

Źródło: ulicaekologiczna.pl

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.