31.07.2014Autor:

Modnie i organicznie – przykład marki Cottonwood

Pomysł na biznes jest konsekwencją działań firmy Raven, która od roku jest przedstawicielem belgijskiej marki Stanley&Stella w Polsce. Firma oferuje certyfikowaną odzież organiczną na rynku B2B (biznes dla biznesu). Idea, jaka stoi za marką to przede wszystkim uświadamianie klientów korporacyjnych, że cena nie powinna być jedynym kryterium wyboru i że kryteria środowiskowe są równie istotne. cottowood3Chcąc wzmocnić przekaz i docierać do większej liczby klientów indywidualnych i korporacyjnych organizacja zdecydowała się na prowadzenie sklepu internetowego cottonwood.pl.

„Eko podejście nie wynika z mody na ekologię w Polsce, bo takowa nie istnieje, ale z chęci budowania świadomego i etycznego modelu ubierania się. W Europie czy Stanach świadomość ekologiczna jest o wiele większa, wspierana chociażby działaniami państwa.” – tłumaczy Pan Ireneusz Patora z firmy Raven właściciela marki Cottonwood. W Polsce niestety nie ma wiele dobrych praktyk a przykładem złego działania jest chociażby– według właściciela marki- „ustawa śmieciowa”.

Firma stara się weryfikować swoich dostawców i partnerów, ale jak przyznaje Pan Ireneusz nie jest to czasem możliwe. Według niego „polskie firmy nie chcą funkcjonować w sposób transparenty.”

cottowood4„Ale też nie dziwię się temu. Państwo nie jest przyjazne przedsiębiorcom.” Mimo to organizacja posługuje się szeregiem kryteriów, które wyznaczają standardy pracy zarówno wewnątrz organizacji jak i w relacjach z otoczeniem zewnętrznym. Należą do nich:

1. Profesjonalne procedury obsługi zleceń zarówno usługowych jak i produkcyjnych.

2. Terminowa realizacja zleceń.

3. Realna ocena możliwości, w których my bądź nasz partner jest w stanie realizować projekty (moce produkcyjne i finansowe). Kluczową oceną jest ocena płynności finansowej i możliwości produkcyjnych partnera.

4. Transparentne rozliczenie realizowanego projektu.

5. Zaangażowanie (profesjonalne i merytoryczne) pracowników w komunikacji wzajemnej.

Dopełnieniem obrazu marki cottonwood są jej prośrodowiskowe działania. Jedną z propozycji dla klientów są nasiona drzew do samodzielnego zasadzenia.

Właściciel marki wyjaśnia skąd taki pomysł:„Nasiona drzew? Po pierwsze łatwiej jest je dystrybuować niż sadzonki. Są o wiele tańsze (aczkolwiek, cottowoodwartościowe trudne do zdobycia w Polsce). Uprawa drzew z nasion nie jest łatwa, ma przede wszystkim wzbudzić zainteresowanie botaniką. Informacje na ten temat na stronie są krótkie i syntetyczne. Każdy, kto będzie chciał uprawiać swoje drzewko (tych nasion w przesyłce jest kilka) będzie musiał na ten temat trochę poczytać. A jak poczyta to coś tam w głowie zostanie. Nasiona drzew nie są jedynym elementem budowania świadomości „organicznej odzieży”. Przesyłki z odzieżą są pakowane w niesześcienne kartony z recyklingu i przeznaczone do recyklingu. Odzież jest pakowana w bibułę, a paczki zaklejane papierową taśmą klejącą.

Zapytany o to czym jest odpowiedzialna moda Pan Ireneusz Patora odpowiada – odpowiedzialna moda to dla mnie nie tylko wygląd, ale przede wszystkim jakość i sposób pozyskiwania oraz produkcji tkanin. Ważne jest, aby produkty te były bezpieczne nie tylko dla ciała, ale także dla środowiska. Co więcej, powinni być dla nas istotni ludzie pracujący przy produkcji odzieży – wynagrodzenie powinno być uczciwe, a warunki pracy godne.

Więcej informacji o marce znaleźć można na stronie www.cottonwood.pl.

Opracowanie: Agata Rudnicka

 

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.