28.04.2014Autor:

Odpowiedzialny jak Patagonia

Patagonia przez wielu określana jest jako wzór firmy odpowiedzialnej społecznie. Powstała w 1973 roku i już kilka lat później w produkcji swojej odzieży zaczęła stosować wyłącznie bawełnę organiczną. W świecie, w którym jedynie garstka ekspertów rozumiała znaczenie odpowiedzialności społecznej, Patagonia powoli stawała się liderem CSR.

Fot.: Women's Spring/Summer 2014 Lookbook, www.patagonia.com/us/press/92729  photo: Lauren Ross .

Fot.: Women’s Spring/Summer 2014 Lookbook, www.patagonia.com/us/press/92729 photo: Lauren Ross .

Patagonia produkuje odzież sportową, przeznaczoną do wspinaczki, buty i różnego rodzaju akcesoria. Współpracuje z podwykonawcami na całym świecie. Na jej stronie internetowej można znaleźć dokładne informacje na temat łańcucha dostaw oraz działań podejmowanych na rzecz minimalizowania negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko naturalne. Patagonia co roku przekazuje 1% swoich przychodów w formie programu grantowego na rzecz NGO, realizujących inicjatywy ekologiczne. Ponad to przedsiębiorstwo należy do wielu różnych organizacji działających na rzecz odpowiedzialnej mody, jak Fair Labour Association czy Fair Factories Clearinghouse.

Jesienna kampania marki z 2013 roku jest najlepszym przykładem zaangażowania firmy w odpowiedzialną konsumpcję. W przeciwieństwie do większości marek, które zachęcają konsumentów do kupowania dużych ilości nowej odzieży, Patagonia promowała hasło „Worn Wear” – czyli noś znoszone. W filmiku towarzyszącym kampanii kilkoro zwykłych ludzi opowiada historie związane z ich ulubionymi ubraniami. Szorty, czapki czy kurtki, nierzadko bardzo zniszczone, stały się dla nich nośnikiem wspomnień. Ubrania są zszywane, łatane, a nawet klejone, tak długo aż nie rozpadną się w rękach właściciela. Takie podejście do mody to dobry przykład na pokazanie naszej troski o środowisko i zamiłowania do ubrań dobrej jakości, które dzięki dłuższemu życiu stają się częścią naszych wspomnień.

Autor: Katarzyna Szydłowska-Biskup

Źródło zdjęcia: Pinterest.

Worn Wear: a Film About the Stories We Wear
Presented by Patagonia
Directed by Keith, Lauren, Chris, and Dan Malloy

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.