13.04.2014Autor:

Polacy wspierają slow fashion!

W sobotę 12 kwietnia altmoda.pl była obecna na I Targach mody Slow Fashion w Warszawie. Mimo, iż idea slow fashion dopiero całkiem niedawno wkroczyła do świata polskiej mody wydarzenie to przyciągnęło wielu konsumentów zainteresowanych kolekcjami oferowanymi przez młodych projektantów, innymi niż te proponowane w popularnych sklepach sieciowych. Ponad 5 tysięcy odwiedzających, 215 marek i rewelacyjna atmosfera wydarzenia udowodniły, iż w Polsce jest miejsce dla mody odpowiedzialnej, w tym mody slow fashion.

Oprócz możliwości zakupienia ciekawych ubrań i dodatków modowych u polskich projektantów uczestnicy targów mieli także okazję posłuchać interesujących prelekcji i wykładów w ramach bloku edukacyjnego, prowadzonych przez specjalnie zaproszonych gości.  Pierwszym prelegentem była Pani Oliwia z Fabryki Stylu, która poprowadziła warsztat „Spódnica z koła- uszyją ją sama”, podczas którego radziła jak łatwo skroić i samodzielnie uszyć prostą spódnicę.

Następnie uczestnicy targów mieli okazję posłuchać rozmowy z dziennikarzem i blogerem modowym Panem Michałem Zaczyńskim, który opowiedział o historii jednego ze swoich wpisów z bloga, opublikowanego po zeszłorocznej katastrofie fabryki Rana Plaza w Bangladeszu. Tym wpisem rozpoczął on rok temu dyskusję w środowisku mody na temat problemu wyzysku pracowników fabryk w krajach rozwijających się, gdzie szyte są kolekcje największych koncernów odzieżowych. W trakcie rozmowy z Panem Michałem dowiedzieliśmy się także dlaczego powinniśmy zwracać uwagę na to, w jakich warunkach pracują osoby szyjące nasze ubrania i jak konsumenci powinni wpływać na działania firm odzieżowych.

 Interesujące prelekcje wygłosiły także Pani Marzanna Lesiakowska – Jabłońska i Pani Kinga Miller von Zaklika z ViaModa Industrial Szkoła Wyższa, które poruszyły temat firm odzieżowych w środowisku slow fashion oraz temat ekotrendów w modzie.

W bloku edukacyjnym nie mogło zabraknąć także naszego głosu. Altmoda.pl została zaproszona do opowiedzenia o działaniach prowadzonych w ramach portalu oraz wspieranej przez nas kampanii Fashion Revolution Day, a także do wzięcia udziału w panelu dyskusyjnym „Dlaczego kupuję u polskich projektantów”.

Z niecierpliwością czekamy już na kolejną edycję Targów!

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.