12.06.2014Autor:

Projektowanie własnej koszulki

Jak wygląda prowadzenie firmy oferującej tworzenie koszulek według własnego projektu? Czy przyjazna klientom polityka reklamacji produktów sprawdza się w Polsce? O tym i o sposobach prowadzenia odpowiedzialnego biznesu rozmawialiśmy z Marcinem Majznerem, właścicielem platformy CupSell.pl.

11Altmoda.pl: Dlaczego zdecydowaliście się założyć CupSell.pl?

Marcin Majzner: Kiedyś mając własny sklep z koszulkami bardzo ciężko mi było wymyślać takie wzory, które trafiłyby w gusta każdego klienta. Wpadłem na pomysł, że zamiast próbować zrobić wzory dla ludzi można „oddać władzę w ręce ludzi”, czyli dać narzędzie do samodzielnego projektowania i kupowania koszulek. Następnie pomyślałem, że fajnie by było, gdyby Ci ludzie zakładali własne sklepy, a ja się zajmę tylko produkcją… tak powstał CupSell.pl.

Altmoda: Dla kogo powstała platforma umożliwiająca projektowanie i sprzedawanie koszulek z nadrukami?

M.M.: Dla wszystkich którzy noszą koszulki i dla wszystkich którzy chcą projektować i sprzedawać koszulki. Od zwykłego Kowalskiego, przez grafików, projektantów, zespoły muzyczne, fankluby, aż po celebrytów.

Altmoda: Załóżmy, że chciałabym wyprodukować kilka koszulek dla swoich znajomych. Jak mam się za to zabrać korzystając z Waszej platformy?

M.M.: Żeby zakupić koszulkę wchodzi się w nasz generator, umieszcza się swój wzór na koszulce i klika „kup”. Nie trzeba się nawet logować, a kupić można już 1 sztukę. Jeżeli masz więcej chętnych na te koszulki to po zalogowaniu klikasz „załóż sklep” i tam umieszczasz swoją koszulkę. Twoi znajomi w dowolnym czasie będą mogli sami wejść do tego sklepu i kupić koszulkę w dowolnej ilości (od 1 sztuki).

Altmoda: Czy każdy może za pośrednictwem CupSell.pl zaprojektować swoją koszulkę? Czy trzeba założyć najpierw sklep, gdzie będziemy potem sprzedawać nasze projekty?

M.M.: Żeby założyć sklep trzeba najpierw założyć konto (trwa to 3 sekundy, podajesz login i hasło) i już możesz być posiadaczem swojego sklepu z koszulkami. Czyli każdy może u nas projektować swoje koszulki.

Źródło: CupSell.pl – Jak robimy koszulki z nadrukiem.

Altmoda: Jak widać CupSell.pl szybko zyskuje nowych fanów. Skąd w konsumentach taka potrzeba do szukania i kupowania oryginalnych ubrań?

M.M.: Jest to już dość dobrze znany trend do personalizacji towarów. Czasy kiedy wszyscy chodzili ubrani jednakowo minęły dawno temu. Ubierając się w znanych sklepach modowych wiesz, że niestety nie tylko Ty nosisz ten produkt. W momencie gdy sam zaprojektujesz sobie nadruk na koszulce masz sto procent pewności, że jest on jedyny i wyjątkowy.

Altmoda: Na jakich zasadach opieracie prowadzenie swojej firmy? Czy aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu jest dla Was ważny? Jeśli tak, w jakim wymiarze?

M.M.: Nasza firma została zbudowana na jednej zasadzie: być w porządku. Zarówno dla klientów, pracowników czy partnerów biznesowych. Jesteśmy w porządku zarówno w domu jak i w pracy. Więc tak, aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu jest dla nas ważny.

Altmoda: Jeszcze do niedawna każdy klient CupSell.pl, któremu nie odpowiadał kolor, fason lub rozmiar zamówionej koszulki mógł od Was dostać kolejną koszulkę gratis. Dlaczego zadowolenie klientów jest dla Was tak ważne?

M.M.: Bo u podstaw marketingu powinien być zadowolony klient i to u nas jest najważniejsze. Dużo mniej wydajemy na marketing zewnętrzny, kampanie czy adwordsy. Zadowolony klient to nasza inwestycja, póki co ta strategia świetnie się sprawdza.

cupsell

Altmoda: Niestety ostatnio zostaliście zmuszeni do zmiany swojej niezwykle pro konsumenckiej polityki zwrotów, dlaczego?

M.M.: Mocno tej polityki nie zmieniliśmy, teraz tylko klient musi potwierdzić co jest nie tak z produktem i nadal nie musi go odsyłać, wysyłamy drugi na nasz koszt. Różnica jest taka, że już nie uwzględniamy reklamacji pt: bo mi się nie podoba. A powód: w internecie pojawiły się „instrukcje” jak w łatwy sposób wyłudzić darmowe koszulki od CupSell.pl więc troszkę zmieniliśmy politykę.

Altmoda: Jak czuliście się wobec sytuacji, gdy po publikacji pewnego komentarza przez nieuczciwego konsumenta zachęcającego do wykorzystania Waszej polityki zwrotów liczba reklamacji koszulek wzrosła?

M.M.: Wzrost reklamacji nie był znaczny, ale sytuacja stała się dla nas dość niebezpieczna. Dlatego błyskawicznie musieliśmy zareagować i przyznam się, że nie jestem zły za to, że ktoś wykorzystywał nasz system reklamacji bo z tym się liczyliśmy i mieliśmy to jakoś przeliczone. Wkurzyło mnie raczej publiczne nawoływanie do wyłudzania.

Altmoda: Czy wobec wspomnianego powyżej faktu uważacie, że Polacy potrafią docenić dobrą jakość i obsługę klienta na odpowiednim poziomie, czy dużo nam jeszcze do tego brakuje?

M.M.: Uważam, że Polacy potrafią docenić dobrą jakość i obsługę klienta. Co więcej uważam, że Polacy na to zasługują. Większość jest uczciwa, czasem tylko trafiają się „czarne owce”, ale przez takie incydenty nie można mówić, że Polacy są źli. Co więcej, uważam, że firmy które nie zadbają o dobrą obsługę klienta będą miały marne szanse na utrzymanie się w dłuższej perspektywie. Firma bez klientów nie istnieje, więc o klientów trzeba dbać!

3Altmoda: Pomimo drobnej zmiany w polityce zwrotów Waszych produktów nie tracicie pozytywnej energii. Materiały promujące firmę to informacje przekazywane w sposób zabawny i inspirujący. Czym kierujecie się tworząc wizerunek Waszej marki?

M.M.: Hmm… kieruję się głównie wewnętrznym głosem:.) Sam tworzę wizerunek marki i jest on zgodny z moimi odczuciami i moją osobowością. Jestem pełen pozytywnej energii, trochę nieszablonowy i uwielbiam wyzwania. Wydaje mi się, że do tej pory nie było na naszym rynku „ekscentrycznego Prezesa” dużej firmy… czas to zmienić. Mam duży dystans do siebie i do świata, lubię robić to co sprawia mi przyjemność, a nagrywanie zabawnych filmów na YT właśnie do przyjemności należy.

Altmoda: Co dalej się będzie działo na CupSell.pl? Jakie plany na przyszłość?

M.M.: Sprawienie by CupSell.pl był na rynku polskim równie rozpoznawalną marką co Allegro i oczywiście wyjście na kraje zagraniczne. Z naszą jakością i cenami możemy dużo zdziałać.

Altmoda: Życzymy zatem samych sukcesów, również na rynkach zagranicznych i dziękujemy za rozmowę:).

Rozmawiała: Marta Roskowińska

Zdjęcia: Marcin Majzner, CupSell.pl

 

 

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.