ReFashion, czyli ekologia i zakup prospołeczny w jednym
Światowa moda coraz chętniej sięga po projekty społeczne. Również na polskim pojawiły się ostatnio takie firmy jak Not Just Shop, Plan Planeta, Namaqua czy Wisłaki. Dziś jednak chcielibyśmy przedstawić Wam inny, bardzo ciekawy projekt z tej kategorii: markę ReFashion, czyli historię o tym jak ze starych jeansów stworzyć fajne worki i tym samym pomóc bezrobotnym.
ReFashion to projekt realizowany przez grupę studentów należących do organizacji non profit SKN Enactus University of Łódź, będącej częścią międzynarodowej inicjatywy, która łączy świat studentów i biznesu pozwalając tym samym na realizacje projektów o tematyce społecznej, ekologicznej i ekonomicznej, co znacząco wpływa na poprawę życia lokalnych społeczności.
ReFashion to jeden z większych projektów realizowanych przez zespół Enactus. Jego głównym założeniem jest poprawa sytuacji bytowej krawcowych oraz wsparcie ekologii poprzez wykorzystanie idei recyklingu. Zespół Enactus zajmuje się organizacją pracy krawcowych poprzez zbiórkę materiałów, jakimi są stare, nieużyteczne spodnie. Z tych materiałów krawcowe szyją potem modne, oryginalne oraz funkcjonalne plecaki, których sprzedaż pozwala m.in. na opłacenie wynagrodzeń pracowników. Dodatkowo część dochodów ze sprzedanych worków trafia także do fundacji „DOM”.
W związku z założeniami inicjatywy ReFashion krawcowym zostają przydzielone określone zadania, dzięki którym dążą do ustabilizowania swojej sytuacji materialnej oraz bytowej. Kobiety aktywnie uczestnicząc w łódzkim projekcie dążą do samorozwoju, integracji oraz pełnego zaangażowania w życie zawodowe.
Jeśli podoba Wam się idea marki ReFashion i znacie kogoś, kto chciałby pomóc w dystrybucji produktów na większą skalę zachęcamy do kontaktu z zespołem Enactus!
Źródło: mat.prasowe
Fot. Aśka Karasińska