27.04.2014Autor:

Relacja z eventu na Uniwersytecie Łódzkim!

24 kwietnia 2014 na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego odbyło się kolejne wydarzenie adresowane do studentów zorganizowane przez portal Altmoda.pl. Podobnie jak na wcześniejszych spotkaniach tematem przewodnim była odpowiedzialność w branży modowej.

Fot. Michał Zaczyński, dziennikarz, autor michalzaczynski.com

Fot. Michał Zaczyński, dziennikarz, autor michalzaczynski.com

W czasie spotkania promowaliśmy odpowiedzialne zachowania zakupowe. Studenci mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o branży modowej biorąc udział w przygotowanych dla nich zadaniach. Obok licznych konkursów z nagrodami, które cieszyły się dużym powodzeniem, zachęcaliśmy do zaangażowania w światową kampanię Fashion Revolution.

Każdy, kto chciał przyłączyć się do rewolucji w modzie mógł zrobić sobie zdjęcie w ubraniu założonym na lewą stronę, a następnie opublikować je w mediach społecznościowych. Poprzez symboliczny gest przewrócenia ubrań na lewą stronę i pokazanie metki chcieliśmy zapytać firmy odzieżowe, gdzie zostały wyprodukowane noszone przez nas ubrania. Pytaliśmy firmy, kto uszył nasze ubranie, wyrażając troskę o warunki pracy osób zatrudnionych w branży odzieżowej w krajach rozwijających się.

„Tylko poprzez wyjście do ludzi i ich angażowanie jesteśmy w stanie zwrócić uwagę na problem, jakim bez wątpienia są warunki pracy w fabrykach szyjących dla największych marek odzieżowych. Problem jest tym istotniejszy, ze dotyczy każdego z nas. Poprzez swoje wybory zakupowe, często nieświadomie, dajemy przyzwolenie dla łamania podstawowych praw człowieka i praw pracowniczych. Stąd tak istotne są wszelkie inicjatywy edukacyjne takie jak Fashion Revolution.” – uważa Agata Rudnicka z fundacji CSR Impact.

Fashion Revolution Day to międzynarodowa inicjatywa zapoczątkowana po zeszłorocznej katastrofie jednej z fabryk w Bangladeszu, gdzie szyto ubrania dla największym marek odzieżowych. Zginęło wtedy ponad 1000 osób. Jednym celów z akcji jest wywołanie dyskusji na temat warunków pracy w branży odzieżowej w krajach rozwijających się. W inicjatywę zaangażowało się wielu celebrytów i osób ze środowiska mody na całym świecie. O Fashion Revolution napisała m.in. redaktor naczelna British Vogue Dolly Jones, w Polsce zaś do założenia ubrań na lewą stronę zachęcała blogerka modowa Harel i znany polski dziennikarz piszący o modzie- Michał Zaczyński.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji ze zdjęciami #insideout z przeprowadzonej akcji na Wydziale Zarządzania!

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.