30.01.2014Autor:

Torby uszyte z odpadów

Źródło: plecaczki wykonane ze starych flag, firma Trashki

Źródło: plecaczki wykonane ze starych flag, firma Trashki

Stare banery reklamowe nie muszą być niepotrzebnymi nikomu odpadami. Co można z nich zrobić? Przy odrobinie wyobraźni uszyć torbę na laptopa i książki! Na polskim rynku pojawia się ostatnio coraz więcej firm oferujących produkty, które wytwarzane są z nieaktualnych już materiałów reklamowych. Fani idei 3R (Reduce, Reuse, Recycle) kupując plecak czy torbę mogą skorzystać z coraz bardziej bogatej oferty takich firm jak np.: Polka ma talent, Ho-lo, Trashki, Vippe Bags, Foliklo oraz wielu innych.

Sekret twórczego projektowania kryje się w odpowiednim spojrzeniu na odpady wielkoformatowe i dostrzeżeniu w nich potencjału do przeróbek. Idea przetwarzania odpadów rozwija się w wielu krajach. Pomysł na taką formę upcyclingu w Polsce Tomasz Kopyłowski, założyciel Ho-lo, podpatrzył w Szwajcarii[1] a właścicielka firmy Trashki Magdalena Olearczyk w Barcelonie[2]. Zainspirowani tą ideą postanowili stworzyć swoje własne torby z odzysku i promować je wśród polskich konsumentów jako alternatywę dla toreb oferowanych przez znane marki.

Materiały, które firmy wykorzystują do tworzenia swoich produktów to nie tylko banery reklamowe ale również siatki mesh (materiał wielkoformatowych reklam), pasy samochodowe, dętki rowerowe, plandeki z ciężarówek oraz inne produkty reklamy zewnętrznej. Każdy model to unikatowy egzemplarz, często ręcznie wykonany z ciekawym nadrukiem. Klienci kupując torbę, plecak czy portfel wykonany z odpadów nie tylko otrzymują oryginalny produkt ale także wspierają ochronę środowiska ograniczając ilość wyrzucanych, przez firmy reklamowe, materiałów.

Już wkrótce na Altmoda.pl konkursy dla użytkowników, w których będzie można wygrać produkty z upcyclingu.


[1] G.Lisicki, Gazeta.pl Warszawa, Ciekawy pomysł na biznes: torby z banerów  reklamowych, http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,9397520,Ciekawy_pomysl_na_biznes__torby_z_bannerow_reklamowych.html , data pozyskania materiału: 23.01.2014

[2] CzytajNiePytaj, Trashki- torby z banerów miejskich?, http://www.czytajniepytaj.pl/aktualnosci/trashki-torby-z-banerow-miejskich-28.html, data pozyskania materiału: 23.01.2014

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.