07.05.2014Autor:

Trudna moda

logo Fashion Summit„Czy naprawdę musicie produkować tyle kolekcji w ciągu roku?”- takie pytanie zadała Livia Firth[1] przedstawicielowi firmy odzieżowej H&M podczas końcowego panelu dyskusyjnego na temat przyszłości mody, odbywającego się w trakcie ostatniego Copenhagen Fashion Summit. Kiedy otrzymała oczywistą odpowiedź: „Klienci tego oczekują” odpowiedziała: „W takim razie musicie odzwyczaić konsumenta! Moje dzieci chcą dostawać słodycze cały czas, czy je otrzymują? Nie!”.

Poszukiwanie rozwiązań mających na celu umacnianie odpowiedzialności w branży modowej to temat  przewodni tegorocznego Fashion Summit, który odbył się 24 kwietnia w Kopenhadze.

Koncern H&M wykazał się brakiem zrozumienia dla konieczności wprowadzenia zmian w swoim modelu biznesowym. Na szczęście pojawiło się kilka innych głosów ze strony liczących się na rynku firm odzieżowych, które chętnie przedstawiły swoje poglądy i pomysły na bardziej zrównoważoną przyszłość branży.

Fashion Summit_2Fot.: Pokaz Mody Odpowiedzialnej, Copenhagen Fashion Summit 2014

Warto jednak wspomnieć, że H&M w ostatnich miesiącach pracował nad pewnymi działaniami na rzecz odpowiedzialnej mody. Wspólnie ze stowarzyszeniem Ginetex (The International Association for Textile Care Labelling) uruchomił inicjatywę Clevercare zachęcającą konsumentów do właściwej pielęgnacji swojej odzieży. Głównym działaniem inicjatywy Clevercare, wspieranej przez Stellę McCartney, jest umieszczanie na metkach ubrań informacji, w jaki sposób możemy lepiej chronić środowisko m.in. poprzez oszczędzanie energii podczas prania, prasowania i czyszczenia naszej garderoby[2].

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 Śledźcie nasze wpisy na Altmoda.pl! Już wkrótce napiszemy więcej o inicjatywie Clevercare!

 Zdjęcia: Fashion Summit, Nordic Fashion Association.



[1] Dyrektor kreatywny firmy Eco-Age Ltd, oferujący usługi doradcze firmom zainteresowanych zarządzaniem przedsiębiorstwem według zasad zrównoważonego rozwoju.

[2] Fashion Summit tackles tricky trends, Nordic Fashion Association, http://nordicfashionassociation.com/news/fashion-summit-tackles-tricky-trends, 7.05.2014

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.