16.04.2014Autor:

Wiosenne kolorowanie ubrań

Co zrobić z T-shirtem, który się już nam znudził? Jak zmienić zwykłą torebkę w dodatek modowy pasujący do obecnych trendów? A może tak chwycić za farby i pędzel i wyczarować nowe wzory, które odświeżą naszą garderobę? O tym jak malować na materiale opowiada  specjalnie dla altmoda.pl Małgorzata Sadowska, właścicielka marki Rekodziela.eu!

Zobacz
14.04.2014Autor:

Prowadzenie firmy społeczno-odpowiedzialnej w branży odzieżowej w Polsce

Autor: M. Krawczykowska, właścicielka marki Slogan Ecostreetwear. Prowadzenie firmy, w opisywanym przypadku manufaktury społeczno-odpowiedzialnej, wiąże się z zagadnieniem Społecznej Odpowiedzialności Biznesu[1] (z ang. Corporate Social Responsibility, CSR). Nie ma prostej recepty na prowadzenie takiej firmy, można jedynie pokazywać przykłady marek odzieżowych takich jak SLOGAN eco streetwear. Slogan, który już od kilku lat wychodzi naprzeciw obowiązującym […]

Zobacz
20.02.2014Autor:

Egzotycznie i etycznie

Autor: Joanna Lompart-Chlaściak, właścicielka sklepu z modą ekologiczną i blogu ZielonaNitka.pl. Nasze ubrania widziały więcej świata niż my. Produkowane w egzotycznych dla nas krajach, przeszły przez setki rąk zanim zawiesiliśmy je w naszej szafie. Gdyby mogły mówić, jakie historie opowiedziałyby nam o swych twórcach?

Zobacz
12.01.2014Autor:

Społeczna odpowiedzialność konsumentów w przemyśle tekstylno-odzieżowym.

Autor: Dr Małgorzata Koszewska, Politechnika Łódzka Dużo mówimy i dyskutujemy o społecznej odpowiedzialności lub też nieodpowiedzialności przedsiębiorstw. Zdecydowanie mniej zastanawiamy się nad zagadnieniem społecznej odpowiedzialności konsumentów. Kim jest konsument społecznie odpowiedzialny? Jak rozumieć coraz częściej pojawiające się określenie odpowiedzialna czy zrównoważona konsumpcja?

Zobacz

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.