09.07.2015Autor:

ReFashion, czyli ekologia i zakup prospołeczny w jednym

Światowa moda coraz chętniej sięga po projekty społeczne. Również na polskim pojawiły się ostatnio takie firmy jak Not Just Shop, Plan Planeta, Namaqua czy Wisłaki. Dziś jednak chcielibyśmy przedstawić Wam inny, bardzo ciekawy projekt z tej kategorii: markę ReFashion, czyli historię o tym jak ze starych jeansów stworzyć fajne worki i tym samym pomóc bezrobotnym.

Zobacz
07.07.2015Autor:

Złotouste ubrania

Nie od dziś wiadomo, że moda może być znakomitym nośnikiem pewnych odważnych postaw i idei. Ale nie tylko. Jak się okazuje można za jej pomocą także doskonale promować czytelnictwo i literaturę. Tego ostatniego podjęła się twórczyni marki Golden Lips i w wyniku jej pracy powstały inspirujące produkty z cytatami. Zobaczcie sami!

Zobacz
30.08.2014Autor:

Moda, która leczy

Ostatnio wiele mówi się o negatywnych skutkach produkcji ubrań. Branża odzieżowa została niejednokrotnie oskarżona o ogromne zanieczyszczenie środowiska oraz o łamanie praw pracowników u azjatyckich podwykonawców pracujących na zlecenie największych marek modowych. Okazuje się jednak, że moda oprócz swojej ciemnej strony może mieć też jasną i zapewnić niezwykle cenną pomoc.

Zobacz
28.08.2014Autor:

Historia etycznej angory

W listopadzie zeszłego roku w Stanach Zjednoczonych PETA opublikowała film nakręcony w jednej z chińskich fabryk zaopatrującej ponad 90 % światowego rynku angory, na którym widać w jak okrutny i niehumanitarny sposób pozyskuje się futro z królików*. Tymczasem niemiecka firma Naturfasern udowadnia, że można korzystać z uroków angory bez konieczności torturowania niewinnych zwierząt

Zobacz
31.07.2014Autor:

Modnie i organicznie – przykład marki Cottonwood

Pomysł na biznes jest konsekwencją działań firmy Raven, która od roku jest przedstawicielem belgijskiej marki Stanley&Stella w Polsce. Firma oferuje certyfikowaną odzież organiczną na rynku B2B (biznes dla biznesu). Idea, jaka stoi za marką to przede wszystkim uświadamianie klientów korporacyjnych, że cena nie powinna być jedynym kryterium wyboru i że kryteria środowiskowe są równie istotne.

Zobacz

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.