22.02.2014Autor:

A ty? Wiesz, co nosisz?

fot. Robert SzabanUncommon Ethical Streetwear – dla miłośników polskiej etycznej mody

Nieetyczne działania wielu producentów odzieży były impulsem do wyłonienia się nowego nurtu mody – etycznej mody, zwanej też odpowiedzialną społecznie.

Twórcy ubrań związani z nowym nurtem, w przeciwieństwie do wielu producentów masowych, dbają nie tylko o fason stroju, ale i środowisko w którym działają oraz swoich pracowników, którym zapewniają godne warunki pracy i płacy.

W Polsce, co prawda, etyczna moda dopiero się rozwija, jednak obserwując działania przedstawicielki tego nurtu i twórczyni marki Uncommon – Lidii Panfil, wdać, że społeczeństwo jest jej przychylne i potrafi docenić produkt wykonany w sposób szanujący ludzi oraz ekologię.

Uncommon Ethical Streetwear to:

– ubrania z certyfikowanych dzianin produkowanych w Polsce, wolnych od substancji szkodliwych dla zdrowia,

ekoprojektowanie czyli, dbanie o wysoką jakość materiałów, które zapewniają trwałość ubrań oraz unikanie chwilowych trendów w modzie, dzięki czemu odzież jest odpowiednia na różne okazje, niezależnie od sezonu,

odpowiedzialna produkcja, nastawiona na realizację zasad CSR, związanych z efektywnym wykorzystaniem zasobów, stosowaniem najwyższych standardów pracy oraz minimalizacją potrzeb transportu, a dzięki temu ograniczeniem oddziaływania biznesu na ekologię,

ekomarketing, przejawia się w używaniu wtórnych materiałów do produkcji opakowań, które można następnie wykorzystać w domu, jako opakowania do przechowywania rzeczy.

Wygląda na to, że etyka w modzie sprawdza się, bo Lidia Panfil jest na rynku dopiero nieco ponad pół roku, ale swoim niekonwencjonalnym podejściem do projektowania i produkcji ubrań zdobyła już rzesze klientek. Jej ubrania można zobaczyć między innymi w warszawskim Soho Store (Soho Factory).

Chcesz wiedzieć więcej o Uncommon Ethical Streetwear i etycznej modzie?

Już wkrótce wywiad z Lidią Panfil! Tylko na altmoda.pl!

Źródło: mat.prasowe.

Fot: Robert Szaban.

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.