06.03.2014Autor:

W sieci CSR – H&M

W dobie ogromnej konkurencji na rynku odzieżowym, dużą popularnością cieszą się tzw. sklepy sieciowe. Szybka sprzedaż i zysk oraz prezentowanie ubrań, zgodnych z najnowszymi trendami to fundamenty, na których opiera się model biznesowy realizowany przez „sieciówki”. Marka H&M jest jedną z niewielu z nich, która podejmuje pierwsze kroki by poza modnymi i tanimi produktami, oferować również te przyjazne środowisku.

Firma H&M dwukrotnie wprowadziła do swoich sklepów linię Conscious Collection. Wszystkie ubrania wykonane były z surowców ekologicznych oraz pozyskanych dzięki recyklingowi. Ponad to marka zdecydowała się na podpisanie Detox Manifesto, dokumentu opracowanego przez organizację Greenpeace, w której zadeklarowała wyeliminowanie niebezpiecznych związków chemicznych z procesu produkcji do 2020 roku. H&M systematyczne wdraża standardy Międzynarodowej Organizacji Pracy w fabrykach w Azji, produkujących odzież dla marki.

W sieci CSR- HM

Koncern w 2013 roku przeprowadził również zbiórkę starej odzieży w 27 wybranych salonach H&M w Polsce. Za oddane ubrania, klient otrzymywał zniżkę w wysokości 5 zł na kolejne zakupy. Zebrana w ten sposób odzieży ma być ponownie przetworzona. Akcja prowadzona była w 1500 sklepach marki w 36 krajach, w których działa H&M[1].

Autor: Katarzyna Szydłowska-Biskup



[1] http://metromsn.gazeta.pl/Lifestyle/1,126513,13593195,Oddaj_stare_ciuchy_do_H_M.html
[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.