23.09.2015Autor:

WALL OFF, nowy sposób myślenia o ubraniach

Wall Off wychodząc naprzeciw wymagającym klientom nie uczestniczy w procesie masowej produkcji. W ramach tej marki powstają dobre jakościowo, krótkie serie odzieży. Właścicielki Wall Off- Anna Domańska i Magdalena Szadkowska dbają o współpracę z polskimi podwykonawcami, co pozwala im kontrolować warunki pracy osób szyjących ich kolekcje i zapewnia odpowiednią jakość surowców wykorzystywanych do produkcji ubrań.

2Altmoda.pl: Co sądzicie o filmie The True Cost, którego pokaz mogliśmy oglądać pod koniec sierpnia w Łodzi? Czy przed jego obejrzeniem byłyście już świadome problemów z jakimi boryka się dziś branża odzieżowa, zwłaszcza marki produkujące według trendu fast fashion?

Anna Domańska: Zanim zaczęłyśmy własną produkcję wiedziałyśmy już o zaistniałych problemach tzw. szybkiej mody. Dla nas ważne jest to, aby film The True Cost wraz ze swym przekazem trafił do szerszej publiczności, zwłaszcza do ludzi nie związanych ze światem mody i przemysłem odzieżowym. Niech trafi przede wszystkim do konsumentów, którzy mogliby się dzięki niemu zatrzymać i przestać gnać ślepo na każdą wyprzedaż i promocję. Zatrzymać popyt na tani, słaby produkt. Powiedzieć : stop- mamy wybór.

3Altmoda: Czym charakteryzuje się Wasza marka? Czym wyróżnia na rynku mody polskiej?

A.D.: Nasza marka to przede wszystkim ciekawe rozwiązania konstrukcyjne, stawiamy na minimalizm formy i koloru.

Altmoda: Jak wygląda proces tworzenia Waszych kolekcji? Jak wybieracie tkaniny? Na co zwracacie uwagę szukając podwykonawców z Wami współpracujących?

A.D.: Produkujemy lokalnie z polskich dzianin i znamy naszych producentów. Druki wykonuje dla nas firma, która dba o certyfikaty farb. Szyją dla nas łódzkie szwalnie, z ciekawością podejmują z nami współpracę, mimo zamawianych przez nas małych ilości, które wydają się nieopłacalne. Szczerze mówiąc, zanim udało nam się znaleźć takich współpracowników, którzy doceniają naszą ideę krótkich serii, spotkałyśmy się wielokrotnie z odmową współpracy właśnie ze względu na małe ilości zamówienia.

Altmoda: Czym dla Was jest odpowiedzialna moda?

1A.D.: Zachęcamy zawsze do przemyślanych zakupów, do zainteresowania się skąd pochodzi nasza odzież.

Altmoda: Czy według Was konsumenci w Polsce są w stanie docenić produkt lepszej jakości i modę tworzoną w sposób bardziej odpowiedzialny?

A.D.: Niestety nadal mało jest takich klientów. Przeważająca ilość ludzi, którzy poświęcają czas na modę, pogoń za trendami to młodzież. A wiemy, że ta grupa konsumentów zazwyczaj oczekuje rzeczy tanich i na krótko. Dlatego też według nas, to właśnie młodych ludzi należy przekonać do głębszej refleksji, zachęcić do poszukiwań własnego stylu, który może być zgodny z trendami, ale jednocześnie wyszukany i mniej komercyjny, bardziej świadomy.

Altmoda: Jakie macie plany na przyszłość w związku z rozwojem marki Wall Off?

A.D.: Zamierzamy trzymać się naszych idei. Staramy się poszerzać naszą współpracę z innymi polskimi producentami surowców, gdyż bardzo ważne jest dla nas wspieranie lokalnych podwykonawców.

Altmoda: Życzymy zatem powodzenia i trzymamy kciuki za rozwój marki. Dziękujemy za rozmowę.

Rozmawiała: Marta Roskowińska

Zdjęcia: Wall.off

 

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.