12.07.2014Autor:

Wisłaki promują ekologię w modzie

O BIZNESIE, MODZIE I EKOLOGII rozmawiamy z Dominiką i Łukaszem z Wisłaków.

Rozmowę przeprowadziła Agata Rudnicka.

wislaki

Agata Rudnicka: Kim są Wisłaki?

Dominika i Łukasz: Moda, edukacja, ekologia, zwierzaki, radocha! – to właśnie WISŁAKI:)

Stworzyliśmy społecznie odpowiedzialny projekt, który rozumiemy jako ekologiczny styl życia. Realizując go posługujemy się językiem mody.

Planujemy kolekcję WISŁAKOWYCH ubiorów basicowych (codziennych) dla dzieci i dorosłych. Nasze propozycje uszyte zostaną z ekologicznej bawełny organicznej z certyfikatem Gots. Na ubraniach pojawią się ilustracje naszych bohaterów – nadwiślańskich zwierzaków będących pod ochroną. Ilustracje stworzą ultrazdolne graficzki Agata Dudek i Małgorzata Nowak. 5 zł z każdego ubrania przeznaczymy na realne wsparcie ochrony zwierzaków, co umożliwia nam współpraca z Ogólnopolskim Towarzystwem Ochrony Ptaków.

Filozofia WISŁAKÓW zakłada, że razem można więcej. Dlatego też projekt realizujemy wspólnie z naszymi Partnerami. Nie bądźcie zaskoczeni gdy spotkacie WISŁAKA na mieście. Bo danie WISŁAK czy koktajl WISŁAK, gra edukacyjna WISŁAKI to również część projektu a także wsparcie dla zwierzaków.

Co istotne: projekt WISŁAKI powstanie z funduszy crowdfundingowych. Również z tej zbiórki część środków przeznaczymy dla WISŁAKOWYCH zwierzaków. Partnerem merytorycznym naszego projektu jest WislaWarszawska.pl – projekt Miasta Stołecznego Warszawy.

moda ekologia

A: Proponowany model biznesowy niesie ze sobą pewne ryzyko, skąd motywacja do zaangażowania w ten projekt?

D i Ł: Rzeczywiście model powstawania marki odzieżowej poprzez realizację zbiórki crowdfundingowej nie zdarza się często. Wierzymy jednak, że dzięki rzetelnemu przygotowaniu i zaangażowaniu naszym i naszych Partnerów jesteśmy na dobrej drodze do realizacji zakładanego celu.

Jednocześnie wiemy, że sprawa jest bardziej niż zwykła. WISŁAKI to projekt lokalny, to nasze miasto, nasza rzeka, nasze zwierzaki. Sprawa więc też jest wspólna. Wiemy o co walczymy, mamy ściśle określone cele. A naszym głównym jest wsparcie chronionych nadwiślańskich zwierzaków. Zwierzaki te są niezwykle urokliwe i obcowanie z nimi jako bohaterami projektu daje radochę w czystej postaci.

To nasza energia i motywacja do działania.

A: Jakie cele sobie stawiacie i jakie rezultaty chcecie osiągnąć, by moc powiedzieć, że plan się powiódł?

D i Ł: Mamy zielone cele. Chcemy dbać o nadwiślańskie chronione zwierzaki i edukować w tym zakresie. Chcemy szerzyć ideę ekologii i ekologii w modzie. Marzy nam się klient świadomy i również taką świadomość konsumencką będziemy propagować.

Jak możemy to zweryfikować? Jeśli WISŁAKI staną się marką rozpoznawalną możemy mniemać, że więcej nas ma ten sam cel. Więcej osób niż my myśli podobnie i działa podobnie. To będzie rezultat na 5!

zwierzaki edukacja

A: Skąd pomysł na tworzenie kolekcji ekologicznych? Budujecie rozpoznawalność na byciu eko, czy to czysty przypadek i potrzeba chwili?

Dominika: Projektowanie ekologiczne, a szerzej świadomy design (ekologiczny i etyczny) było wynikiem poszukiwania świadomości w projektowaniu ubioru jako takim. Przygoda ta rozpoczęła się jeszcze na studiach na łódzkiej ASP, gdzie właśnie pierwszą kolekcją ekologiczną, a uściślając recyclingową, była moja kolekcja dyplomowa. Późniejsze moje działania jako projektanta były już tylko konsekwentnym kontynuowaniem obranej drogi świadomego projektowania. Zgłębiając wiedzę na ten temat i zdobywając kolejne doświadczenia nie wyobrażam sobie projektowania w innym nurcie.

Dlatego projekt WISŁAKI, którego jestem autorką, to naturalna kolej rzeczy.

A: Jak będzie wyglądał przemysł modowy w 2050? Czy będzie w nim miejsce dla eko projektantów?

DiŁ: Innej przyszłości niż ekoprojektowanie nie widzimy. Jasne jest dla nas, że to co nas otacza to nasze podwórko. I jeśli sami o nie nie zadbamy nikt za nas tego nie zrobi. Dlatego świadomy design – to nasza szansa wobec natury.

Dziękuję za rozmowę!

 nazielono

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.