09.03.2015Autor:

Zbliża się druga edycja Fashion Revolution!

Już 24 kwietnia odbędzie się drugi Fashion Revolution Day- punkt kulminacyjny międzynarodowej kampanii Fashion Revolution. Jeśli tak jak organizatorzy wydarzenia wierzysz w pozytywną moc mody dołącz do rewolucji i pokaż, że obchodzi Cię to kto i w jakich warunkach szyje Twoje ubrania!

1

Photographer: Rachel Manns Photography
Stylist: Alice Wilby
Hair and make up: Khandiz Joni
Nails: Moneet Heyer
Model: Rina Sawayama from Anti-Agency

Fashion Revolution Day to kampania stworzona w Wielkiej Brytanii przez grupę profesjonalistów z branży mody – producentów odzieży, działaczy społecznych oraz przedstawicieli prasy. Dla nich katastrofa w bangladeskiej fabryce Rana Plaza w 2013 roku stała się metaforycznym wezwaniem do broni i powodem do rozpoczęcia międzynarodowej kampanii na rzecz wprowadzenia zmian w całym łańcuchu branży mody.

Tematem drugiego światowego dnia Fashion Revolution Day jest hasło: Who made my clothes? czyli Kto uszył moje ubrania?. Chcąc zachęcić firmy z branży odzieżowej do większej transparentności organizatorzy wydarzenia zachęcają konsumentów do zadawania pytań o to kto i w jakich warunkach uszył naszą odzież.

Jako konsument– BĄDŹ DOCIEKLIWY: musimy być bardziej dociekliwi w sprawie tego, jak i kto stworzył nasze ubrania. DOWIEDZ SIĘ: skontaktuj się z markami i zapytaj: „Kto stworzył moje ubrania?”. Opublikuj na portalu społecznościowym selfie nosząc ubranie na lewą stronę, oznacz jego markę i zapytaj firmę: „Kto stworzył moje ubrania?”. Dodaj hashtag #FashRev. Daj nam znać czy otrzymałeś odpowiedź. ZRÓB COŚ: poinformuj o akcji znajomych; chcemy aby w naszej akcji wzięło udział setki tysięcy ludzi. Razem możemy wykorzystać siłę mody aby zainspirować zmiany i połączyć zniszczone ogniwa łańcucha dostaw w jedną znaczącą całość.

 Photographer: Rachel Manns Photography Stylist: Alice Wilby Hair and make up: Khandiz Joni Nails: Moneet Heyer Model: Rina Sawayama from Anti-Agency


Photographer: Rachel Manns Photography
Stylist: Alice Wilby
Hair and make up: Khandiz Joni
Nails: Moneet Heyer
Model: Rina Sawayama from Anti-Agency

Jako projektant, pracownik firmy odzieżowej– ZAARANŻUJ wystawę swojego sklepu w duchu Fashion Revolution Day (umieść plakaty, ubrania na manekinach założone na lewą stronę); STWÓRZ miejsce na swojej stronie internetowej i na mediach społecznościowych do promocji Fashion Revolution Day, publikując informacje używaj znacznika #FashRev; ZORGANIZUJ w swoim sklepie event z okazji Fashion Revolution Day; ZAANGAŻUJ w inicjatywę wszystkich pracowników swojej firmy – zachęć ich do publikowania swoich zdjęć w mediach społecznościowych w ubraniach założonych na lewą stronę i zapraszania znajomych do przyłączenia się do inicjatywy.

Jako bloger, pracownik instytucji na rzecz odpowiedzialnego biznesu– ZAANGAŻUJ media, z którymi współpracujesz: opowiedz o tym, co planujesz i przygotuj odpowiednią informację prasową, nawiązując do rocznicy katastrofy w Rana Plaza przedstaw pozytywny aspekt tego wydarzenia, na przykład: „Pamiętamy o katastrofie. Zmieniamy nasze działania. Tu i teraz następuje rewolucja w branży mody.”

Pamiętajcie, by o każdym planowanym wydarzeniu czy evencie poinformować zespół Fashion Revolution Poland (pisząc np. maila na adres: poland@fashionrevolution.org)! Opowiedzcie im o tym, co planujecie, a oni przekażą tę informację dalej – do prasy, blogerów, konsumentów, by powiedzieć światu o tym jak Wy angażujecie się w rewolucję w modzie!

Więcej informacji o kampanii znajdziecie na stronie i na fanpage’u na FB.

Źródło: materiały organizatora

[sharethis]

Opis projektu Altmoda

Idea

Projekt „Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody” jest pierwszym w Polsce, innowacyjnym i zorganizowanym działaniem na rzecz promocji alternatywnej mody. Głównym jego celem jest aktywizacja i uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne i środowiskowe związane z funkcjonowaniem branży odzieżowej w Polsce. Projekt zakłada działania zachęcające i inspirujące do bardziej przemyślanych decyzji zakupowych poprzez udostępnienie ciekawych treści oraz planowane konkursy.

Najważniejsze działanie projektu to portal internetowy o zasięgu ogólnopolskim skierowany do:
· osób zainteresowanych modą, chętnych do poznawania nowych trendów i wykorzystywania kreatywnych rozwiązań, w celu podkreślenia swojego stylu i osobowości,
· oraz osób dbających o środowisko naturalne i wybierających rozwiązania etyczne.
Swiss Contribution Ecorys Euroregion

Projekt "Aktywni obywatele na rzecz odpowiedzialnej mody" współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.